Monotypie wykonaniu Wieńczysława Mazusia mają ponad 50 lat. Cechuje je niezwykle staranna technika wykonania. Jak wyjaśnia córka artysty: „(…) w tym wypadku liczy się ilość przyłożenia jednej odbitki do matrycy. Każdy kolor to następna matryca. A z każdego koloru przy pracy nad jedną kompozycją tato robił maksymalnie 3 lub 4 odbitki.”
Prace Wieńczysława Mazusia, które Państwo mogą obejrzeć i nabyć w naszej Galerii stworzone zostały z ogromną starannością artystyczną. Malarz z wielkim wyczuciem koloru budował te niezwykłe abstrakcyjne kompozycje. Wybierając tę wyjątkowo trudną technikę monotypii malarzowi udało się zbudować energetyczny przekaz artystyczny. Ta siła oddziałuje na odbiorcę. Stworzył barwną, minimalistyczną i geometryczną kompozycję, która mimo odległego czasu powstania (przypomnijmy - 50 lat!) jest nowoczesna w swoim wyrazie i znakomicie wpisuje się w współczesne wnętrza. Nadzwyczajna wartość monotypii Wieńczysława Mazusia polega na tym, że jest w nich zapisana przeszłość i tradycja sztuki polskiej, a jednocześnie są niezwykle aktualne. To się czuje! Każda monotypia tego artysty, w zależności od rodzaju oprawy, znakomicie zaprezentuje się w różnych przestrzeniach od prywatnych przez biznesowe po publiczne miejsca.
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych (obecnie Akademia Sztuki w Gdańsku). Dyplom w pracowni malarstwa prof. Juliusza Studnickiego i specjalizacja w pracowni malarstwa ściennego prof. J. Żuławskiego w 1953. Artysta należał do tzw. "desantu sopockiego", tj. grupy dziewięciu absolwentów sopockiej uczelni artystycznej, którzy jesienią 1953 roku osiedlili się w Szczecinie.